Személyes tapasztalások, élmények az önfejlesztés tükrében - őszintén egy rögös út állomásairól

Coach your life, avagy tedd jobbá az életedet!

Coach your life, avagy tedd jobbá az életedet!

Utolsó kommentek:

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2018.07.09. 11:19:56

@Jericho 1:

"mely elől menekülni kell de sebesen"- Oké Vulkánkitörés nem volt, de eddig is volt szakasztott olyan jelenet, amiben futottak a dinók elől sebesen. A vulkán kb annyi újdonság, mint, hogy ha egy Transformersben még nagyobb a robot, mint korábban. Vagy több/monumentálisabb a robbanás.

"dínókat fenyegető rosszak" - Már az eredeti Jurassic Park 2 is arról szólt, hogy kapzsi emberek elakarják vinni a dinókat, hogy nyerészkedjenek.

"génmanipulált dínót" - Ami a Jurassic World Indominius Rex után már szintén nem új.
Ezek nem új ötletek, ezek csak a korábbi filmek fordulatainak a fokozása. De már a JP III is arról szólt, hogy jön egy eddigieknél is nagyobb és halálosabb dinó.

Ez csak fokozása annak, amit már négyszer láttunk. (A hülyeségről meg annyit, hogy "titkos dinó árverés" tényleg? Hova rak egy ukrán maffiózó egy dinót? Hova rejti el? Mit kezd vele? A gonoszoknak van technológiájuk arra, hogy tökéletes emberi klónokat hozzanak létre. Kb a legnagyobb tudományos áttörés ever, de azt nem akarják pénzé tenni, miért? Én nem szoktam kiakadni azon, ha egy fantasztikus film, nem valóságos és reális, mert nem kell annak lennie, de ezek a dolgok a film saját, felépített világán belül is átgondolatlanok. Mint az is, hogy visznek magukkal dinó orvost - aki úgy tudott dinó orvos lenni, hogy életében nem látott dinót -, de felszerelést nem adnak neki, viszont elvárják, hogy mentse meg a legtöbbet érő, legfontosabb dinót eszközök/felszerelés nélkül.

A génmanipuláció egy tök érdekes és releváns téma, de a film semmit nem állít róla, érdemben egyáltalán nem foglalkozik vele.

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

Fortress_ 2018.07.09. 00:19:14

@The Man Who Laughs: Nos, a két terjedelmes hozzászólásod két teljesen ellentétes megközelítés, de sebaj, ha más nem vállalkozik rá én reagálok. A Jurassic World -öt illetően szinte minden mondatod olyan, amivel nem tudok egyetérteni. (A Solo-filmes kommented viszont nagyjából pipa.) Nézzük előbb a JW kettőt.

A filmet nem Kuroszava vagy Fellini mércéjével kell nézni ez igaz és az is, hogy az eredeti, legelső epizódhoz mérten is más, talán valóban kicsit gyengébb, DE az már nem igaz, hogy "súlytalan" , buta, klisés és megalomán lenne. Illetve megalomán, de egy látványfilm esetében ez inkább pozitívum. A klisés, buta jelzőkkel viszont tényleg csínján bánnék. Ez egy folytatás, alap-konfliktus érdekességeit ellőtte a franchise legelső, 1993 -as része. A szúnyog, ami megcsípte 65 millió éve a dínókat, majd konzerválódott és a modern idők genetikusai a benne lévő vérből előállították az őshüllőket. Bumm. Robbant az ötlet. Egyszer. Többször nem tud robbanni. Utána marad a látvány-folytatások sora. Ilyen az élet és a folytatásos mozik sorsa. UInfortunatelly. A Jurassic World 2 próbált újabb lapáttal tenni a tűzre és sikerült neki.

Én nem láttam ötlettelenséget sem, sőt: most behozták a vulkánkitörést (mely elől menekülni kell de sebesen), a dínókat fenyegető rosszakat és magukat a ragadozó őshüllőket, köztük is a génmanipulált dínót, mely jelképezi a mai ember mohóságát, amiért mindent próbál kedve szerintire átalakítani (ma is esszük a génkezelt zöldségeket meg az ezernyi génmanipulált húst). A három fenyegetés, a lávafolyam, a rosszak csapata és az említett ősállatok egyszerre fenyegeti a főhősöket. Akciódús, pörgős, látványos. Mi a lószar kéne még?

Ami a Solo-filmet illeti: olyan gyenge mint a felvizezett meggysör. A legnagyobb baj vele az, hogy megúszósra készült. Ron Howard semmi fantáziát nem vállalt (az mindig kockázat) és dekára kihagyott mindent belőle, ami Star Wars elem lenne. Egy profán hasonlattal: a Solo-film a guminő a kuplerájban. Aki igazi prostira vágyik megnézi a többi részt, akinek a guminő is jó, az megkajálja a Solot. Röviden: szar lett.

Alden Ehrenreich kurvára nem közelíti meg Solo karakterét, nagyjából semmiben nem hasonlít rá. A sztoriból kimarad minden, ami a korábbi részekhez kapcsolódást adna: alig esik szó a Birodalomról, az uralkodóról, a készülődő felkelésről. Pedig a történet idején a csempészek (elvben Solo is annak készül) életének minden perce összefügg a Birodalommal. Mégis csak őket játsszák ki folyton. Nem látjuk Solo karakterfejlődését sem. Összességében egy nulla lett.

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2018.07.08. 18:17:45

A Solo ugyanez pepitában. És én sem örülök annak, hogy nem tetszett, hiszen imádom a Csillagok háborúja filmet, de ezt egyszerűen unalmasnak tartottam. És itt sem Ingmar Bergman vagy Fellini volt az összehasonlítási alap, hanem az eredeti 1977-es film, amire sokadjára is jól szórakozok (sőt kövezettek meg, de én az új Disney filmeket is szeretem és az előzményekben is akadnak élvezetes részek.)

Ám sajnos Solo végül az első olyan Star Wars film, aminek elkészültét teljesen fölöslegesnek érzem.

gy lapos, túlságosan is hosszú, kiszámítható kalandfilm. Egy fárasztó utalásrengeteg, ahol minden mondat vagy egy karakter expozicíója ("Sziasztok, én ez a karakter vagyok, innen jöttem és ezt fogom csinálni a továbbiakban") vagy a klasszikus filmekre tett valamiféle utalás/kikacsintás/foreshadow.

Nem az a baj, hogy Han Solo-t nem Harrison Ford játssza, hanem, hogy Alden Ehrenreich nem igazán tud mit kihozni a szerepből. Noha nem olyan vészes, mint, ahogy az előzeteseben mutatta magát, de igazán sosem éreztem azt, hogy most azt a Han Solo-t látom. Ráadásul a filmből pont az nem derül ki, ami a lényege lett volna, hogy miként lett Solo-ból olyan cinikus figura, mint ahogy az eredeti film elején találkoztunk vele, hiszen már a film elején készen érkezik meg. A címszereplő tulajdonképpen ugyanazt a karakter utat járja be ebben a filmben, mint a Csillagok háborújában. (Pénzhajhász cinikus csempész, de a végén mégis a nemes ügy mellé áll a személyes haszon ellenében.) Így pedig igazán semmivel sem árnyalja jobban a karaktert, semmi olyat nem ad hozzá, amit eddig nem tudtunk. Pedig egy előzménynek épp ez lenne a lényege. És, akkor mi marad az érdekes karakterív helyett: egy rakás felszínes utalás. Látjuk, hogy Han hogy ismerkedik meg Chewival (és miért hívja őt annak), honnan kapta a Solo nevet, honnan van a pisztolya és persze Harrison Ford, az eredeti filmben rögtönzött "Kessel run" említése is megelevenedik. Csak épp ezek olyan dolgok, amik teljesen másodlagosak. Ugyan, ha lenne egy kielégítő sztori/karakterív, akkor ezek adhatnának egy kis pluszt az élményhez, de mivel az előbbiek hiányoznak, így képtelenek a hátukon vinni a filmet.

Ami a mellékszereplőket illeti, noha többségében szórakoztatóak, meglehetősen egysíkúak. Ráaádsul míg Donald Glover (kiköpött fiatal Billy-Dee!), Woody Harrelson vagy Paul Bettany láthatóan lubickolnak a szerepeikben, szegény Emilia Clark meglehetősen elsikkad. Ami azért baj, mert épp az ő karaktere lenne Han karakterfejlődésének kulcsa, de mind a karaktere, mind pedig az alakítása (és így a kettőjük szerelme is) meglehetősen súlytalan.

Persze most lehetne azzal jönni, hogy "Ugyan minek ide komoly dráma meg karakterfejlődés? Ez csak egy könnyed kaland film!". És tényleg az, de amellett, hogy a toposzokból összetákolt, kiszámítható és sablonos sztori a kelleténél sokkal hosszabb, igazán a látvány sem túl érdekes. Persze az effektek jól néznek ki, (ma már melyik filmben nem azok?), ám az akciójelenetek meglehetősen fantáziátlanok és nem túl emlékezetesek. Alig van olyan látványeleme, jelenete, megoldása a filmnek, amire tényleg azt tudtam volna mondani, hogy "wow, ez kibaszott menő". Még pedig még a legrosszabb Star Wars filmekben is voltak ilyenek szép számmal. Ám a Solo akciói épp olyan szürkék, mint a karakterei (kivéve Lando-t) és a sztorija.

Tényleg sajnálom, hogy ezt kell írnom: lehet, hogy a Solo nem a legrosszabb Star Wars film, de az biztos, hogy a legfölöslegesebb, és a legjellegtelenebb. Az első olyan darab a sorozatban, ami képtelen bármi újat, egyedit vagy legalább menőt hozzáadni a széria mítoszához. Sablonos, túlnyújtott sztorija és nem túl izgalmas vizualitása miatt pedig az a helyzet, hogy nem csak a Star Wars filmek között számít gyengébb eresztésnek, de úgy általánosságában ez az utóbbi évek legunalmasabb űreposza is. Ha látványos, kreatív és vicces űreposzt akarok, akkor a Guardians of the Galaxy filmeket nézem, ha űrwesternt akkor a Firefly sorozatot, ha egy remek karakter interakciókkal/pillanatokkal ellátott oldschool hangulatú űrkalandfilmre vágyom, akkor a Star Trek Beyondot veszem elő. A Solo-ról el nem tudnám képzelni, hogy mikor nézném újra, és Star Wars film esetében még nem történt ilyen. Nem gondoltam volna, de most elkezdtem úgy érezni, hogy túl sok lesz a Star Warsból, és ez most kissé fáj. (Pedig lennének itt érdekes történetek, de úgy néz ki, hogy a Disney megelégszik azzal a lábvizszagú, biztonsági játékkal, hogy addig tömködi a III. és IV: epizód közötti narratív űrt, ameddig csak lehetséges. Ilyen sok filmmel, amik ennyire nem mernek elrugaszkodni az eddigiektől pedig csak azt érik el, hogy a végletekig felvizezik a franchiset.)

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2018.07.08. 18:13:50

"Persze, biztos én vagyok igénytelen filmfogyasztó, hogy egy Jurassic World-től nem várok nagy színészi mélységeket, csavaros történetvezetést, vagy elképesztő fordulatokat."

De basszus, hagyjuk már ezt a kritikusokat direkt démonizáló, őket megkeseredett fikahuszároknak bemutató ostoba közhelyet. Semmi baj azzal, ha valakinek tetszett a Jurassic World 2, a Solo vagy bármelyik film, sőt irigylem őket, hiszen ők jobban szórakoztak a pénzükért, mint én. Foglalkozom kritikával és elárulok egy titkot: én is szeretem a filmeket és én is annak örülök a legjobban, ha dicsérhetek egy filmet, nem lelem örömömet a fikában.

És persze helyén kell kezelni a filmeket, de a JUrassic World nem is a Sergio Leone, Akira Kuroszava összeshez, a Stalkerhez vagy épp David Lynch filmjéhez képest szar, hanem a Jurassic Parkhoz képest.

A Jurassic Park a 90-es évek legemlékezetesebb és legmeghatározóbb blockbustere. Trükk történeti mérföld kő és szórakoztató kalandfilm. Egy olyan kalandfilmé, amiben jó színészek játszottak emberi karaktereket, akiknek volt jellemük, céljuk. Voltak a filmben a karaktereknek fejlődési íveik (nem csak fizikailag de belsőleg is eljutottak A-ból, B-pontba). És persze korának leglátványosabb filmje volt, DE ennek ellenére a film akkor is képes volt izgalommal szolgálni, ha épp nem voltak dinók a vásznon. Mindeme lett pedig megjelentek benne az eredeti könyv által is felvetett érdekes filozófiai kérdések, arról, hogy az embernek szabad-e packázni a természettel és úgy általában korrekten volt megírva, néhány kisebb hihetetlen jelenttől eltekintve nem hemzsegett az arcpirító hülyeségektől a cselekmény. És épp ezek azok, amik a mostani Jurassic World filmről nem mondhatóak el. És a Jurassic Park épp ugyanabban a ponyva-blockbuster ligában játszik, mint a Bukott birodalom (de mondhatnék jól sikerült kortárs blockbustereket, amik amellett, hogy látványosak még képesek okosak, érdekesek, egyediek lenni.) Hagyjuk már ezt a hülyeséget, hogy a látvány film = buta látványosodás, amitől nem szabad többet elvárni, mint a szép CGI. Hiszen szép CGI-t ma már szinte bármelyik filmben láttunk. (Persze pont a Megtől én sem várok többet, mint, hogy egy szórakoztató baromság legyen, na, de az eleve egy nagy költségvetésű trashnek ígérkezik. Ám egy blockbusternek nem mindig kell annak lennie, lehet az is okos és látványos lásd: bármelyik Pixar filmet, vagy az újkori Majmok bolygója trilógiát.)

Ráadásul a Jurassic Parkkal az is a baj, hogy rohadtul túl lett tolva és a korszakalkotó, ma is remek első rész után, három folytatás sem tudta velem elhitetnie, hogy itt van a készítőknek azon túl célja, hogy minél több pénzt zsebeljenek (pl.: hogy elakarnának mesélni egy korrekt vagy bármilyen történetet). Ezen pedig a Bukott Birodalom sem változtat, ami épp annyira buta és klisés, mint amennyire megalomán. A forgatókönyv épp annyira következetes, mint egy Asylum produkció és pont olyan sablonos és egydimenziós karakterekkel dolgozik, mint egy Hallmark családi film. Ettől pedig hiába a minden eddiginél gonoszabb halálosztó-dínó, a monumentális látvány és a több robbanás, a második Jurassic World mozi teljesen súlytalanná válik. Mivel az előző rész egy fanservice hajhász kvázi remake volt, annak még el lehetett kicsit nézni, hogy gátlástalanul másolja az eredetit. A Bukott birodalom ugyan nem lép rá a gátlástalan fanservicekedés útjára, ám ez nem azt jelenti, hogy képes lenne új témákat, fordulatokat hozni a sorozatba. Ugyan azokat a jeleneteket látjuk immár ötödjére, és ez már nem a hommage, hanem a fájó ötlettelenség kategóriája.

Bevallom nekem a kedvenc Jurassic Park folytatásom mindig is a lesajnált 3. rész volt. Hogy miért? Nos a nosztalgia mellett egész egyszerűen amiatt, mert nem akarja magát többnek mutatni, mint ami: egy B kategóriás, guilty pleasure, itt-ott (jó értelembe vett) trashbe hajló szörnyfilm. Nos a Bukott birodalom a legjobb pillanataiba képes volt visszahozni ezt a hangulatot. A végső "gótikus dinóhorror" szegmense még kifejezetten szórakoztató is. Ám ahhoz, hogy B filmes, bűnös élvezet legyen túlságosan hosszú.

Ha fél órával rövidebb lenne, kivágnánk belőle a sok érdektelen és a sztoriszempontjából is fölösleges mellékalakot és nagyobb teret kapnának a rajzfilmes filmes elborult ötletek és túlzások, akkor lehetett volna egy igazi, nagy költségvetésű trash gyöngyszem is. Mondjuk most úgy érzem, hogy a vicces baromságai és a második félidő elborultsága miatt előbb nézném újra, mint a fantáziátlanabb Jurassic Worldöt (vagy éppen a halálosan szürke Solo-t, ez legalább szép színes), de valószínűleg úgy sem fogom.

Már csak azt nem értem, ha a technika adott, hogy bármilyen filmben legyenek dinoszauruszok, akkor miért csak ilyen vacak filmben szerepelnek?

(Ja, Michael Giacchino film zenéje nem rossz, mert ellenben az előzővel ez nem csak abból áll, hogy hányszor csendülhet fel a Williams téma. Giacchino-nak sikerült hű maradni a klasszikus zenéhez miközben sokkal komorabb, sötétebb hangvételre váltott.)

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

Petrus Rosidus Maximus 2018.07.08. 13:30:31

@Filmnéző Lehel: maga danialves nincs az általa kreált felsorolásban (amúgy én is olvastam). Ő lenne pedig a 11. filmes típus igazi mintapéldánya: az agresszív, öntelt, saját magát megkérdőjelezhetetlen szaktekintélynek és a legjobb ízlés letéteményesének tartó, pofátlan, mocskos szájú okoskodó alaptípusa.

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

Negrogo 2018.07.08. 09:44:49

JW2 meglepoen jo lett! Talan azert is mert nem ugy alltam neki biztos szar lesz mint a elso probalkozas... Solot meg nem lattam de nem igazan akarom el hinni en se az egy szar film lenne. Remelem minnel hamarabb kijon HD-ben. Direkt nem is olvastam rola, kerulom az onjelolt megmondoemberek firkalasait rola.

De amugy jo pelda es bar mas kategorias (drama) film de ott van Mr. Church, Eddie Murphy -tol ami nalam 8/10 -es, megis megbukott. Miert? Mert eleve nem egy moziba valo film + a 37 -es ertekeles a metan mar az a kategoria, hogy az ember meg se nezi ha elotte megnezi ertekelest. Bar IMDB-en 7.6 -on all. Az kozelebb all a valosaghoz.

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

Aldou Raine 2018.07.08. 09:38:30

Egyetértek a poszt lényegével: fikázás helyett kezeljük a filmeket helyükön.

@AtomAntiPatikus: danialvessel nem az a fő baj, hogy egy öntelt és agresszív kis nulla, hanem hogy azt hiszi tud írni és hogy a filmkritikák terén komoly tényező lehet Magyarországon.

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

AtomAntiPatikus 2018.07.08. 07:03:02

Mi az danialves kritikákat olvasol mostanában? Az a kis fogalmatlan, műveletlen, de igen öntelt wannabe kritikus szokott mindent fikázni. :)

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

Nietzsche__ 2018.07.07. 20:48:41

A Jurassic World 2 témában igazad van. Viszont a Solo-filmet illetően nincs. Az tényleg szar lett!

Bejegyzés: Filmfikázás mesterfokon

Kicsi Lány000 2018.06.13. 09:42:48

Én most próbálok talpraállni egy ilyen kapcsolatból. Elért egy pontot, ahol azt mondtam, most elég. Nem csak engem bántott, hanem a pici gyereket is.

Bejegyzés: Van élet a bántalmazás után

JorEl 2018.05.12. 07:24:55

Mindenki mást gondol a hitről, de jól van ez így, nekem akkor is a legszimatikusabb verzió ez:
www.colibri90.hu/static/styles/webshop_product_420x420/public/product/5901414203658.png?itok=Vhh_ubgj

Bejegyzés: Milyen a jó hit?

Einarr 2018.03.19. 13:10:26

@csetlekbotlok.blog.hu: Nagyon örülök, hogy tetszett. Hamarosan érkezik a második rész, abban a "nemzetközi helyzet fokozódik" :)

Bejegyzés: Mozaikcsalád, ahogyan én megélem

PálGyöngyi 2018.03.19. 09:57:22

nagyon jó végre nem egy olyat olvasni, hogy ha elváltál, senki nem lesz aki bármit is akarna tőled, ki akarná már a másik kölykét nevelni stb lehúzó vélemények, hanem egy tényleges helyzetet mutat be, sok szeretettel, elfogadással, megértéssel, türelemmel. én köszönöm ezt a cikket

Bejegyzés: Mozaikcsalád, ahogyan én megélem

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.17. 21:57:28

Már megint ez a perverzpropaganda???

Értsd meg: a nép nem akar olyan országot, ahol jó a homokosnak!

Bejegyzés: Előítéletek, avagy neked van saját véleményed?

Einarr 2017.08.15. 21:26:08

@ekat: Igen, a stresszes agyra értettem :))

Bejegyzés: Mit adhat egy jó könyv?

ekat 2017.08.15. 15:28:27

Rehabilitál? :D

Bejegyzés: Mit adhat egy jó könyv?

Klári Bodó 2017.08.04. 14:41:25

Az otthoni mentalitás és más családok hangulati különbségét akkor fedeztem fel, amikor hosszabb időre meghívtak egyik unokatestvéremékhez, a négy gyerek mellé ötödiknek. Elbűvölt, ahogy ezekkel az unokatesóimmal az édesanyjuk beszélt. Előre meghatározott életrendjük volt, minden napra megszervezték, ki a soros a takarításban, a portörlésben, egyéb házi munkában. Nem parancsolgatott, szépen szólt. Megsimogatta a karjukat vagy hátukat, pedig nem is volt születésnapjuk.
Nálunk más volt a helyzet. Sokszor kikaptunk. Nádpálcát suhogtatott anyánk: "Egy-kettő ... háromra ütök". Miért? Nem emlékszem, csak a fenyegetésre. Egy-egy nagyobb büntetést fel tudok idézni, bár engem nem rázott meg olyan nagyon. Emlékszem a hányingerre. A Jézuska a jó gyerekeket szereti. Tudod mit? Ne szeress! Hamar kialakítottam a belső integritásomat.

Másfajta megrovás is műsoron volt. Ebben főleg szegény húgom részesült, úgy öt-hatéves korában. Képzelődős volt, mindent elhitt, viszont makacs volt. Ha semmiképpen sem engedelmeskedett, bezárták a sötét padláslépcsőre. Ott nagyon félt a szellemektől vagy valami rémalakoktól, hogy majd lejönnek érte.

Bejegyzés: Büntetsz, vagy nem büntetsz?

KovácsLajos19 2017.08.04. 13:55:48

1.-el kezdek és 3. a "legdurvább". Egyébként a kiabálást sem szeretem ezt általában átugorjuk. Nem süket a gyerek, minek kiabáljak. Azert persze előfordul. Soha nem ütném meg a gyerekemet. A szüleim ezt másképp gondolták ;) Legalább megtanultam, hogyan nem szabad ;)

Bejegyzés: Büntetsz, vagy nem büntetsz?

na4 2017.02.24. 09:04:28

A hozzászólók zöme meg sem értette ezt a posztot. A video-t meg aztán végképpen nem. Még olvasni is szörnyű.

Bejegyzés: A nyugdíj öli meg az időseket?
süti beállítások módosítása