Coach your life, avagy tedd jobbá az életedet! - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35486047
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-09T11:19:56+02:00
2018-07-09T11:19:56+02:00
The Man Who Laughs
http://blog.hu/user/290268
<a href="https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon?full_commentlist=1#c35484741" class="reply_nick_1058536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35484741 );">@Jericho 1</a>: <br />
<br />
"mely elől menekülni kell de sebesen"- Oké Vulkánkitörés nem volt, de eddig is volt szakasztott olyan jelenet, amiben futottak a dinók elől sebesen. A vulkán kb annyi újdonság, mint, hogy ha egy Transformersben még nagyobb a robot, mint korábban. Vagy több/monumentálisabb a robbanás.<br />
<br />
"dínókat fenyegető rosszak" - Már az eredeti Jurassic Park 2 is arról szólt, hogy kapzsi emberek elakarják vinni a dinókat, hogy nyerészkedjenek. <br />
<br />
"génmanipulált dínót" - Ami a Jurassic World Indominius Rex után már szintén nem új.<br />
Ezek nem új ötletek, ezek csak a korábbi filmek fordulatainak a fokozása. De már a JP III is arról szólt, hogy jön egy eddigieknél is nagyobb és halálosabb dinó.<br />
<br />
Ez csak fokozása annak, amit már négyszer láttunk. (A hülyeségről meg annyit, hogy "titkos dinó árverés" tényleg? Hova rak egy ukrán maffiózó egy dinót? Hova rejti el? Mit kezd vele? A gonoszoknak van technológiájuk arra, hogy tökéletes emberi klónokat hozzanak létre. Kb a legnagyobb tudományos áttörés ever, de azt nem akarják pénzé tenni, miért? Én nem szoktam kiakadni azon, ha egy fantasztikus film, nem valóságos és reális, mert nem kell annak lennie, de ezek a dolgok a film saját, felépített világán belül is átgondolatlanok. Mint az is, hogy visznek magukkal dinó orvost - aki úgy tudott dinó orvos lenni, hogy életében nem látott dinót -, de felszerelést nem adnak neki, viszont elvárják, hogy mentse meg a legtöbbet érő, legfontosabb dinót eszközök/felszerelés nélkül.<br />
<br />
A génmanipuláció egy tök érdekes és releváns téma, de a film semmit nem állít róla, érdemben egyáltalán nem foglalkozik vele.
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35484741
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-09T00:19:14+02:00
2018-07-09T00:19:14+02:00
Fortress_
http://blog.hu/user/1058536
<a href="https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon?full_commentlist=1#c35483277" class="reply_nick_290268" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35483277 );">@The Man Who Laughs</a>: Nos, a két terjedelmes hozzászólásod két teljesen ellentétes megközelítés, de sebaj, ha más nem vállalkozik rá én reagálok. A Jurassic World -öt illetően szinte minden mondatod olyan, amivel nem tudok egyetérteni. (A Solo-filmes kommented viszont nagyjából pipa.) Nézzük előbb a JW kettőt.<br />
<br />
A filmet nem Kuroszava vagy Fellini mércéjével kell nézni ez igaz és az is, hogy az eredeti, legelső epizódhoz mérten is más, talán valóban kicsit gyengébb, DE az már nem igaz, hogy "súlytalan" , buta, klisés és megalomán lenne. Illetve megalomán, de egy látványfilm esetében ez inkább pozitívum. A klisés, buta jelzőkkel viszont tényleg csínján bánnék. Ez egy folytatás, alap-konfliktus érdekességeit ellőtte a franchise legelső, 1993 -as része. A szúnyog, ami megcsípte 65 millió éve a dínókat, majd konzerválódott és a modern idők genetikusai a benne lévő vérből előállították az őshüllőket. Bumm. Robbant az ötlet. Egyszer. Többször nem tud robbanni. Utána marad a látvány-folytatások sora. Ilyen az élet és a folytatásos mozik sorsa. UInfortunatelly. A Jurassic World 2 próbált újabb lapáttal tenni a tűzre és sikerült neki. <br />
<br />
Én nem láttam ötlettelenséget sem, sőt: most behozták a vulkánkitörést (mely elől menekülni kell de sebesen), a dínókat fenyegető rosszakat és magukat a ragadozó őshüllőket, köztük is a génmanipulált dínót, mely jelképezi a mai ember mohóságát, amiért mindent próbál kedve szerintire átalakítani (ma is esszük a génkezelt zöldségeket meg az ezernyi génmanipulált húst). A három fenyegetés, a lávafolyam, a rosszak csapata és az említett ősállatok egyszerre fenyegeti a főhősöket. Akciódús, pörgős, látványos. Mi a lószar kéne még?<br />
<br />
Ami a Solo-filmet illeti: olyan gyenge mint a felvizezett meggysör. A legnagyobb baj vele az, hogy megúszósra készült. Ron Howard semmi fantáziát nem vállalt (az mindig kockázat) és dekára kihagyott mindent belőle, ami Star Wars elem lenne. Egy profán hasonlattal: a Solo-film a guminő a kuplerájban. Aki igazi prostira vágyik megnézi a többi részt, akinek a guminő is jó, az megkajálja a Solot. Röviden: szar lett. <br />
<br />
Alden Ehrenreich kurvára nem közelíti meg Solo karakterét, nagyjából semmiben nem hasonlít rá. A sztoriból kimarad minden, ami a korábbi részekhez kapcsolódást adna: alig esik szó a Birodalomról, az uralkodóról, a készülődő felkelésről. Pedig a történet idején a csempészek (elvben Solo is annak készül) életének minden perce összefügg a Birodalommal. Mégis csak őket játsszák ki folyton. Nem látjuk Solo karakterfejlődését sem. Összességében egy nulla lett.
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35483297
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-08T18:17:45+02:00
2018-07-08T18:17:45+02:00
The Man Who Laughs
http://blog.hu/user/290268
A Solo ugyanez pepitában. És én sem örülök annak, hogy nem tetszett, hiszen imádom a Csillagok háborúja filmet, de ezt egyszerűen unalmasnak tartottam. És itt sem Ingmar Bergman vagy Fellini volt az összehasonlítási alap, hanem az eredeti 1977-es film, amire sokadjára is jól szórakozok (sőt kövezettek meg, de én az új Disney filmeket is szeretem és az előzményekben is akadnak élvezetes részek.) <br />
<br />
Ám sajnos Solo végül az első olyan Star Wars film, aminek elkészültét teljesen fölöslegesnek érzem. <br />
<br />
gy lapos, túlságosan is hosszú, kiszámítható kalandfilm. Egy fárasztó utalásrengeteg, ahol minden mondat vagy egy karakter expozicíója ("Sziasztok, én ez a karakter vagyok, innen jöttem és ezt fogom csinálni a továbbiakban") vagy a klasszikus filmekre tett valamiféle utalás/kikacsintás/foreshadow.<br />
<br />
Nem az a baj, hogy Han Solo-t nem Harrison Ford játssza, hanem, hogy Alden Ehrenreich nem igazán tud mit kihozni a szerepből. Noha nem olyan vészes, mint, ahogy az előzeteseben mutatta magát, de igazán sosem éreztem azt, hogy most azt a Han Solo-t látom. Ráadásul a filmből pont az nem derül ki, ami a lényege lett volna, hogy miként lett Solo-ból olyan cinikus figura, mint ahogy az eredeti film elején találkoztunk vele, hiszen már a film elején készen érkezik meg. A címszereplő tulajdonképpen ugyanazt a karakter utat járja be ebben a filmben, mint a Csillagok háborújában. (Pénzhajhász cinikus csempész, de a végén mégis a nemes ügy mellé áll a személyes haszon ellenében.) Így pedig igazán semmivel sem árnyalja jobban a karaktert, semmi olyat nem ad hozzá, amit eddig nem tudtunk. Pedig egy előzménynek épp ez lenne a lényege. És, akkor mi marad az érdekes karakterív helyett: egy rakás felszínes utalás. Látjuk, hogy Han hogy ismerkedik meg Chewival (és miért hívja őt annak), honnan kapta a Solo nevet, honnan van a pisztolya és persze Harrison Ford, az eredeti filmben rögtönzött "Kessel run" említése is megelevenedik. Csak épp ezek olyan dolgok, amik teljesen másodlagosak. Ugyan, ha lenne egy kielégítő sztori/karakterív, akkor ezek adhatnának egy kis pluszt az élményhez, de mivel az előbbiek hiányoznak, így képtelenek a hátukon vinni a filmet.<br />
<br />
Ami a mellékszereplőket illeti, noha többségében szórakoztatóak, meglehetősen egysíkúak. Ráaádsul míg Donald Glover (kiköpött fiatal Billy-Dee!), Woody Harrelson vagy Paul Bettany láthatóan lubickolnak a szerepeikben, szegény Emilia Clark meglehetősen elsikkad. Ami azért baj, mert épp az ő karaktere lenne Han karakterfejlődésének kulcsa, de mind a karaktere, mind pedig az alakítása (és így a kettőjük szerelme is) meglehetősen súlytalan.<br />
<br />
Persze most lehetne azzal jönni, hogy "Ugyan minek ide komoly dráma meg karakterfejlődés? Ez csak egy könnyed kaland film!". És tényleg az, de amellett, hogy a toposzokból összetákolt, kiszámítható és sablonos sztori a kelleténél sokkal hosszabb, igazán a látvány sem túl érdekes. Persze az effektek jól néznek ki, (ma már melyik filmben nem azok?), ám az akciójelenetek meglehetősen fantáziátlanok és nem túl emlékezetesek. Alig van olyan látványeleme, jelenete, megoldása a filmnek, amire tényleg azt tudtam volna mondani, hogy "wow, ez kibaszott menő". Még pedig még a legrosszabb Star Wars filmekben is voltak ilyenek szép számmal. Ám a Solo akciói épp olyan szürkék, mint a karakterei (kivéve Lando-t) és a sztorija.<br />
<br />
Tényleg sajnálom, hogy ezt kell írnom: lehet, hogy a Solo nem a legrosszabb Star Wars film, de az biztos, hogy a legfölöslegesebb, és a legjellegtelenebb. Az első olyan darab a sorozatban, ami képtelen bármi újat, egyedit vagy legalább menőt hozzáadni a széria mítoszához. Sablonos, túlnyújtott sztorija és nem túl izgalmas vizualitása miatt pedig az a helyzet, hogy nem csak a Star Wars filmek között számít gyengébb eresztésnek, de úgy általánosságában ez az utóbbi évek legunalmasabb űreposza is. Ha látványos, kreatív és vicces űreposzt akarok, akkor a Guardians of the Galaxy filmeket nézem, ha űrwesternt akkor a Firefly sorozatot, ha egy remek karakter interakciókkal/pillanatokkal ellátott oldschool hangulatú űrkalandfilmre vágyom, akkor a Star Trek Beyondot veszem elő. A Solo-ról el nem tudnám képzelni, hogy mikor nézném újra, és Star Wars film esetében még nem történt ilyen. Nem gondoltam volna, de most elkezdtem úgy érezni, hogy túl sok lesz a Star Warsból, és ez most kissé fáj. (Pedig lennének itt érdekes történetek, de úgy néz ki, hogy a Disney megelégszik azzal a lábvizszagú, biztonsági játékkal, hogy addig tömködi a III. és IV: epizód közötti narratív űrt, ameddig csak lehetséges. Ilyen sok filmmel, amik ennyire nem mernek elrugaszkodni az eddigiektől pedig csak azt érik el, hogy a végletekig felvizezik a franchiset.)
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35483277
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-08T18:13:50+02:00
2018-07-08T18:13:50+02:00
The Man Who Laughs
http://blog.hu/user/290268
"Persze, biztos én vagyok igénytelen filmfogyasztó, hogy egy Jurassic World-től nem várok nagy színészi mélységeket, csavaros történetvezetést, vagy elképesztő fordulatokat."<br />
<br />
De basszus, hagyjuk már ezt a kritikusokat direkt démonizáló, őket megkeseredett fikahuszároknak bemutató ostoba közhelyet. Semmi baj azzal, ha valakinek tetszett a Jurassic World 2, a Solo vagy bármelyik film, sőt irigylem őket, hiszen ők jobban szórakoztak a pénzükért, mint én. Foglalkozom kritikával és elárulok egy titkot: én is szeretem a filmeket és én is annak örülök a legjobban, ha dicsérhetek egy filmet, nem lelem örömömet a fikában.<br />
<br />
És persze helyén kell kezelni a filmeket, de a JUrassic World nem is a Sergio Leone, Akira Kuroszava összeshez, a Stalkerhez vagy épp David Lynch filmjéhez képest szar, hanem a Jurassic Parkhoz képest. <br />
<br />
A Jurassic Park a 90-es évek legemlékezetesebb és legmeghatározóbb blockbustere. Trükk történeti mérföld kő és szórakoztató kalandfilm. Egy olyan kalandfilmé, amiben jó színészek játszottak emberi karaktereket, akiknek volt jellemük, céljuk. Voltak a filmben a karaktereknek fejlődési íveik (nem csak fizikailag de belsőleg is eljutottak A-ból, B-pontba). És persze korának leglátványosabb filmje volt, DE ennek ellenére a film akkor is képes volt izgalommal szolgálni, ha épp nem voltak dinók a vásznon. Mindeme lett pedig megjelentek benne az eredeti könyv által is felvetett érdekes filozófiai kérdések, arról, hogy az embernek szabad-e packázni a természettel és úgy általában korrekten volt megírva, néhány kisebb hihetetlen jelenttől eltekintve nem hemzsegett az arcpirító hülyeségektől a cselekmény. És épp ezek azok, amik a mostani Jurassic World filmről nem mondhatóak el. És a Jurassic Park épp ugyanabban a ponyva-blockbuster ligában játszik, mint a Bukott birodalom (de mondhatnék jól sikerült kortárs blockbustereket, amik amellett, hogy látványosak még képesek okosak, érdekesek, egyediek lenni.) Hagyjuk már ezt a hülyeséget, hogy a látvány film = buta látványosodás, amitől nem szabad többet elvárni, mint a szép CGI. Hiszen szép CGI-t ma már szinte bármelyik filmben láttunk. (Persze pont a Megtől én sem várok többet, mint, hogy egy szórakoztató baromság legyen, na, de az eleve egy nagy költségvetésű trashnek ígérkezik. Ám egy blockbusternek nem mindig kell annak lennie, lehet az is okos és látványos lásd: bármelyik Pixar filmet, vagy az újkori Majmok bolygója trilógiát.)<br />
<br />
Ráadásul a Jurassic Parkkal az is a baj, hogy rohadtul túl lett tolva és a korszakalkotó, ma is remek első rész után, három folytatás sem tudta velem elhitetnie, hogy itt van a készítőknek azon túl célja, hogy minél több pénzt zsebeljenek (pl.: hogy elakarnának mesélni egy korrekt vagy bármilyen történetet). Ezen pedig a Bukott Birodalom sem változtat, ami épp annyira buta és klisés, mint amennyire megalomán. A forgatókönyv épp annyira következetes, mint egy Asylum produkció és pont olyan sablonos és egydimenziós karakterekkel dolgozik, mint egy Hallmark családi film. Ettől pedig hiába a minden eddiginél gonoszabb halálosztó-dínó, a monumentális látvány és a több robbanás, a második Jurassic World mozi teljesen súlytalanná válik. Mivel az előző rész egy fanservice hajhász kvázi remake volt, annak még el lehetett kicsit nézni, hogy gátlástalanul másolja az eredetit. A Bukott birodalom ugyan nem lép rá a gátlástalan fanservicekedés útjára, ám ez nem azt jelenti, hogy képes lenne új témákat, fordulatokat hozni a sorozatba. Ugyan azokat a jeleneteket látjuk immár ötödjére, és ez már nem a hommage, hanem a fájó ötlettelenség kategóriája.<br />
<br />
Bevallom nekem a kedvenc Jurassic Park folytatásom mindig is a lesajnált 3. rész volt. Hogy miért? Nos a nosztalgia mellett egész egyszerűen amiatt, mert nem akarja magát többnek mutatni, mint ami: egy B kategóriás, guilty pleasure, itt-ott (jó értelembe vett) trashbe hajló szörnyfilm. Nos a Bukott birodalom a legjobb pillanataiba képes volt visszahozni ezt a hangulatot. A végső "gótikus dinóhorror" szegmense még kifejezetten szórakoztató is. Ám ahhoz, hogy B filmes, bűnös élvezet legyen túlságosan hosszú. <br />
<br />
Ha fél órával rövidebb lenne, kivágnánk belőle a sok érdektelen és a sztoriszempontjából is fölösleges mellékalakot és nagyobb teret kapnának a rajzfilmes filmes elborult ötletek és túlzások, akkor lehetett volna egy igazi, nagy költségvetésű trash gyöngyszem is. Mondjuk most úgy érzem, hogy a vicces baromságai és a második félidő elborultsága miatt előbb nézném újra, mint a fantáziátlanabb Jurassic Worldöt (vagy éppen a halálosan szürke Solo-t, ez legalább szép színes), de valószínűleg úgy sem fogom.<br />
<br />
Már csak azt nem értem, ha a technika adott, hogy bármilyen filmben legyenek dinoszauruszok, akkor miért csak ilyen vacak filmben szerepelnek?<br />
<br />
(Ja, Michael Giacchino film zenéje nem rossz, mert ellenben az előzővel ez nem csak abból áll, hogy hányszor csendülhet fel a Williams téma. Giacchino-nak sikerült hű maradni a klasszikus zenéhez miközben sokkal komorabb, sötétebb hangvételre váltott.)
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35482233
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-08T13:30:31+02:00
2018-07-08T13:30:31+02:00
Petrus Rosidus Maximus
http://blog.hu/user/1184293
<a href="https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon?full_commentlist=1#c35481921" class="reply_nick_808162" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35481921 );">@Filmnéző Lehel</a>: maga danialves nincs az általa kreált felsorolásban (amúgy én is olvastam). Ő lenne pedig a 11. filmes típus igazi mintapéldánya: az agresszív, öntelt, saját magát megkérdőjelezhetetlen szaktekintélynek és a legjobb ízlés letéteményesének tartó, pofátlan, mocskos szájú okoskodó alaptípusa.
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35481921
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-08T12:33:04+02:00
2018-07-08T12:33:04+02:00
Filmnéző Lehel
http://blog.hu/user/808162
<a rel="nofollow" href="https://smokingbarrels.blog.hu/2016/08/15/a_10_legrosszabb_filmes_rajongotipus">smokingbarrels.blog.hu/2016/08/15/a_10_legrosszabb_filmes_rajongotipus</a> <br />
8. pont, egyenesen a hírhedt Danialves-től
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35481289
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-08T09:44:49+02:00
2018-07-08T09:44:49+02:00
Negrogo
http://blog.hu/user/73329
JW2 meglepoen jo lett! Talan azert is mert nem ugy alltam neki biztos szar lesz mint a elso probalkozas... Solot meg nem lattam de nem igazan akarom el hinni en se az egy szar film lenne. Remelem minnel hamarabb kijon HD-ben. Direkt nem is olvastam rola, kerulom az onjelolt megmondoemberek firkalasait rola.<br />
<br />
De amugy jo pelda es bar mas kategorias (drama) film de ott van Mr. Church, Eddie Murphy -tol ami nalam 8/10 -es, megis megbukott. Miert? Mert eleve nem egy moziba valo film + a 37 -es ertekeles a metan mar az a kategoria, hogy az ember meg se nezi ha elotte megnezi ertekelest. Bar IMDB-en 7.6 -on all. Az kozelebb all a valosaghoz.
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35481271
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-08T09:38:30+02:00
2018-07-08T09:38:30+02:00
Aldou Raine
http://blog.hu/user/1009778
Egyetértek a poszt lényegével: fikázás helyett kezeljük a filmeket helyükön. <br />
<br />
<a href="https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon?full_commentlist=1#c35480853" class="reply_nick_1252885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35480853 );">@AtomAntiPatikus</a>: danialvessel nem az a fő baj, hogy egy öntelt és agresszív kis nulla, hanem hogy azt hiszi tud írni és hogy a filmkritikák terén komoly tényező lehet Magyarországon.
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35480853
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-08T07:03:02+02:00
2018-07-08T07:03:02+02:00
AtomAntiPatikus
http://blog.hu/user/1252885
Mi az danialves kritikákat olvasol mostanában? Az a kis fogalmatlan, műveletlen, de igen öntelt wannabe kritikus szokott mindent fikázni. :)
https://coachyourlife.blog.hu/2018/07/06/filmfikazas_mesterfokon/full_commentlist/1#c35479985
Válasz erre: Filmfikázás mesterfokon
2018-07-07T20:48:41+02:00
2018-07-07T20:48:41+02:00
Nietzsche__
http://blog.hu/user/1239481
A Jurassic World 2 témában igazad van. Viszont a Solo-filmet illetően nincs. Az tényleg szar lett!
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c35357002
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2018-06-13T09:42:48+02:00
2018-06-13T09:42:48+02:00
Kicsi Lány000
http://blog.hu/user/1366000
Én most próbálok talpraállni egy ilyen kapcsolatból. Elért egy pontot, ahol azt mondtam, most elég. Nem csak engem bántott, hanem a pici gyereket is.
https://coachyourlife.blog.hu/2018/05/09/vajon_milyen_a_jo_hit/full_commentlist/1#c35202596
Válasz erre: Milyen a jó hit?
2018-05-12T07:24:55+02:00
2018-05-12T07:24:55+02:00
JorEl
http://blog.hu/user/1344820
Mindenki mást gondol a hitről, de jól van ez így, nekem akkor is a legszimatikusabb verzió ez:<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.colibri90.hu/static/styles/webshop_product_420x420/public/product/5901414203658.png?itok=Vhh_ubgj">www.colibri90.hu/static/styles/webshop_product_420x420/public/product/5901414203658.png?itok=Vhh_ubgj</a>
https://coachyourlife.blog.hu/2018/03/17/mozaikcsalad_ahogyan_en_megelem/full_commentlist/1#c34829434
Válasz erre: Mozaikcsalád, ahogyan én megélem
2018-03-19T13:10:26+01:00
2018-03-19T13:10:26+01:00
Einarr
http://blog.hu/user/162324
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2018/03/17/mozaikcsalad_ahogyan_en_megelem?full_commentlist=1#c34828456" class="reply_nick_1247529" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34828456 );">@csetlekbotlok.blog.hu</a>: Nagyon örülök, hogy tetszett. Hamarosan érkezik a második rész, abban a "nemzetközi helyzet fokozódik" :)
https://coachyourlife.blog.hu/2018/03/17/mozaikcsalad_ahogyan_en_megelem/full_commentlist/1#c34828456
Válasz erre: Mozaikcsalád, ahogyan én megélem
2018-03-19T09:57:22+01:00
2018-03-19T09:57:22+01:00
PálGyöngyi
http://blog.hu/user/1247529
nagyon jó végre nem egy olyat olvasni, hogy ha elváltál, senki nem lesz aki bármit is akarna tőled, ki akarná már a másik kölykét nevelni stb lehúzó vélemények, hanem egy tényleges helyzetet mutat be, sok szeretettel, elfogadással, megértéssel, türelemmel. én köszönöm ezt a cikket
https://coachyourlife.blog.hu/2017/08/17/eloitelet_neked_van_sajat_velemenyed/full_commentlist/1#c33604892
Válasz erre: Előítéletek, avagy neked van saját véleményed?
2017-08-17T21:57:28+02:00
2017-08-17T21:57:28+02:00
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző
http://blog.hu/user/1263187
Már megint ez a perverzpropaganda???<br />
<br />
Értsd meg: a nép nem akar olyan országot, ahol jó a homokosnak!
https://coachyourlife.blog.hu/2017/08/14/mit_adhat_egy_jo_konyv/full_commentlist/1#c33592242
Válasz erre: Mit adhat egy jó könyv?
2017-08-15T21:26:08+02:00
2017-08-15T21:26:08+02:00
Einarr
http://blog.hu/user/162324
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/08/14/mit_adhat_egy_jo_konyv?full_commentlist=1#c33590462" class="reply_nick_207750" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33590462 );">@ekat</a>: Igen, a stresszes agyra értettem :))
https://coachyourlife.blog.hu/2017/08/14/mit_adhat_egy_jo_konyv/full_commentlist/1#c33590462
Válasz erre: Mit adhat egy jó könyv?
2017-08-15T15:28:27+02:00
2017-08-15T15:28:27+02:00
ekat
http://blog.hu/user/207750
Rehabilitál? :D
https://coachyourlife.blog.hu/2017/08/03/buntetsz_vagy_nem_buntetsz/full_commentlist/1#c33525290
Válasz erre: Büntetsz, vagy nem büntetsz?
2017-08-04T14:41:25+02:00
2017-08-04T14:41:25+02:00
Klári Bodó
http://blog.hu/user/805589
Az otthoni mentalitás és más családok hangulati különbségét akkor fedeztem fel, amikor hosszabb időre meghívtak egyik unokatestvéremékhez, a négy gyerek mellé ötödiknek. Elbűvölt, ahogy ezekkel az unokatesóimmal az édesanyjuk beszélt. Előre meghatározott életrendjük volt, minden napra megszervezték, ki a soros a takarításban, a portörlésben, egyéb házi munkában. Nem parancsolgatott, szépen szólt. Megsimogatta a karjukat vagy hátukat, pedig nem is volt születésnapjuk.<br />
Nálunk más volt a helyzet. Sokszor kikaptunk. Nádpálcát suhogtatott anyánk: "Egy-kettő ... háromra ütök". Miért? Nem emlékszem, csak a fenyegetésre. Egy-egy nagyobb büntetést fel tudok idézni, bár engem nem rázott meg olyan nagyon. Emlékszem a hányingerre. A Jézuska a jó gyerekeket szereti. Tudod mit? Ne szeress! Hamar kialakítottam a belső integritásomat.<br />
<br />
Másfajta megrovás is műsoron volt. Ebben főleg szegény húgom részesült, úgy öt-hatéves korában. Képzelődős volt, mindent elhitt, viszont makacs volt. Ha semmiképpen sem engedelmeskedett, bezárták a sötét padláslépcsőre. Ott nagyon félt a szellemektől vagy valami rémalakoktól, hogy majd lejönnek érte.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/08/03/buntetsz_vagy_nem_buntetsz/full_commentlist/1#c33524926
Válasz erre: Büntetsz, vagy nem büntetsz?
2017-08-04T13:55:48+02:00
2017-08-04T13:55:48+02:00
KovácsLajos19
http://blog.hu/user/1198961
1.-el kezdek és 3. a "legdurvább". Egyébként a kiabálást sem szeretem ezt általában átugorjuk. Nem süket a gyerek, minek kiabáljak. Azert persze előfordul. Soha nem ütném meg a gyerekemet. A szüleim ezt másképp gondolták ;) Legalább megtanultam, hogyan nem szabad ;)
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32510109
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-24T09:04:28+01:00
2017-02-24T09:04:28+01:00
na4
http://blog.hu/user/299292
A hozzászólók zöme meg sem értette ezt a posztot. A video-t meg aztán végképpen nem. Még olvasni is szörnyű.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32509963
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-24T08:40:20+01:00
2017-02-24T08:40:20+01:00
Szornyeteglajos
http://blog.hu/user/900069
Hogy a nyugdíjjal leépül az ember, az elsősorban nem az aktivitás mértékétől függ, hanem a lelki,-fizikai állapottól. <br />
<br />
Sokan mennek nyugdíjba sérvvel, szívbajjal, lerongyolódott ízületekkel, amik behatárolják a fizikai állóképességet, és ezek nem gyógyulnak, csak rosszabb lesz idővel az ilyen betegség.<br />
Ami a lelki részét illeti: van egy ember, aki 68 évesen úgy járt-kelt az utcán, mint egy 88 éves, mint egy élőholt. Más meg 72 évesen az egykezes felhúzást megcsinálta 3x.-eltérő élethelyzet, eltérő lelki állapot.<br />
<br />
Nem beszélve arról, hogy azért kb.75 év felett sorra veszítjük el barátainkat, ismerőseinket, családtagokat, ami önmagában nagy lelki teher, haza tudja vágni az embert.<br />
A nagy nyugdíjas aktívkodás is általában addig tart, míg fel nem erősödik egy már meglévő betegség, vagy beüt egy infarktus, stroke, és barátai. Inkább ezek teszik taccsra a nyugdíjast, nem az, ha 40 év munka után visszakapcsol két-három sebességet.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32509903
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-24T08:32:15+01:00
2017-02-24T08:32:15+01:00
bontottcsirke
http://blog.hu/user/372462
Sajnos én is azt tapasztalom. Anyám megcsinálja, hogy három napig nem mozdul ki a lakásból. Még pár éve és teljesen elhülyül szegény
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32509819
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-24T08:22:51+01:00
2017-02-24T08:22:51+01:00
has
http://blog.hu/user/206945
Inkább nyugdíjban, semmittevés miatt patkoljak el, mint 40-50 évesen a munkahelyi stressztől mellékhatásaitól.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32509397
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-24T06:57:09+01:00
2017-02-24T06:57:09+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
A cikkíró egy idióta, mert magából indul ki. El sem tudja képzelni, hogy az embernek más célja is lehet az életben, mint a meló. Ettől független, hogy bizony az ember szervezete az utolsó 10-20 évében sajnos már nem olyan mint 20 éves korában, és ahogy öregszik, jó eséllyel úgy épül le. De ez akkor is megvan, ha a munkahelyen éri utol a végelgyengülés. Persze ennek elég kevés az esélye, mert eleve elég kevés az olyan munkahely, ahol a 65 éves labdába tud rúgni a 30 évessel szemben a munkaerőpiacon.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32509259
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-24T05:27:18+01:00
2017-02-24T05:27:18+01:00
Gyalogrépa
http://blog.hu/user/1190424
A nyugdíjas gombászok a legkeményebbek. Látogatja az ismert termőhelyeit és újakat kutat föl. Hétköznap is járja az erdőt-mezőt gyakran hegyeket. Ezerszer jobb kondiban van mint én, aki közben ücsörög a munkahelyén. Ők a Fa Nándor kategória.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32508945
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-24T00:11:24+01:00
2017-02-24T00:11:24+01:00
Advanced Flight
http://blog.hu/user/122954
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket?full_commentlist=1#c32508339" class="reply_nick_1024486" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32508339 );">@Skorpió53</a>: +1
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32508339
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T22:14:22+01:00
2017-02-23T22:14:22+01:00
Skorpió53
http://blog.hu/user/1024486
A cikk azt sugallja, mintha csak a munka adhatna értelmet az emberi életnek. Én szerettem annak idején a munkámat, de nem szerettem, hogy kötelező nap mint nap végeznem, nem csak akkor, amikor kedvem van hozzá. Ezt jelenti ugyebár, hogy az ember nem passzióból dolgozik, hanem azert, mert kulonben éhen halna. Mindig szerettem volna életjáradékot kapni, mint a régi gazdagok, hogy olyan számomra ertelmes tevékenységgel tölthessem napjaim, amihez kedvem van, legyen az zenehallgatás, olvasás, különféle dolgok megtanulása, tanulmányozása, a világ megismerese vagy éppen hobbiból festés, fényképezés, bármi. A világ olyan gazdag, egy töredéket sem ismerhetjük meg a dolgoknak, pláne úgy, hogy napi nyolc órában mindig csak egyfélével kell foglalkoznunk. A nyugdij vegre olyan, mint az életjáradék, nem kell érte semmit csinálni, mégis megkapjuk, az időt most már lehet a világ felfedezesére szánni. Tudom, hogy van, akinek annyira kevés, hogy muszáj mellette dolgoznia tovább, de én ôket sajnalom, es nem azokat, akiknek már nem kell pénzért nap mint nap ugyanazt csinalniuk.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32507393
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T20:14:02+01:00
2017-02-23T20:14:02+01:00
umarcsi
http://blog.hu/user/290330
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket?full_commentlist=1#c32507381" class="reply_nick_290330" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32507381 );">@umarcsi</a>: nagyikat, elírtam
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32507381
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T20:12:39+01:00
2017-02-23T20:12:39+01:00
umarcsi
http://blog.hu/user/290330
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket?full_commentlist=1#c32505831" class="reply_nick_196682" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32505831 );">@habanera</a>: Akkor szóljon nekik! Nekünk az egyik nagyi nyugdíjas, mégis én vagyok otthon, ha a gyerekek betegek. Nyáron is csak 1 hétre szoktak lemenni. Nem kell feltétlen a nagyokat kihasználni. 4 gyerekünk van és remélem, hogy egyszer még megélem azt, hogy leszek úgy nyugdíjas, hogy lesz erőm olyan dolgokat csinálni, amire most munka stb. mellett nem jut időm. Meg aludni is - ha akkor még tudok :)<br />
Nyílván szeretnék majd unokázni, de nem helyettük felnevelni őket. És nem szeretnék velük lakni, sem mamahotelt játszani. Beszélni kellene velük. Most, hogy van gyerekük biztos megértik, hogy legalább nyugdíjas korban szeretne pihenni annyi gyereknevelős év után...
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32506921
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T19:13:40+01:00
2017-02-23T19:13:40+01:00
Rwindx
http://blog.hu/user/37162
Teljes mértékben egyetértek. Akiket láttam elmentek nyugdíjba, és otthon ültek egész nap, azok fizikálisan és szellemileg is elkezdtek leépülni. Aki tovább is aktív maradt, azon észre sem lehetett venni semmi változást.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32506803
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T18:56:37+01:00
2017-02-23T18:56:37+01:00
sunabajnok
http://blog.hu/user/384261
Azért a gerontológia ennél bonyolultabb. A nyugdíjas vagy időskort a férfiak sokkal nehezebben élik meg. Nem mellesleg sokan mire nyugdíjba mennek már 20-30 éve házasok,és hirtelen nem tudnak mit kezdeni a másikkal 0-24 órában.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32506373
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T17:55:26+01:00
2017-02-23T17:55:26+01:00
miriamele
http://blog.hu/user/102026
Nem a nyugdíj, az inaktivitás. Alig várom, hogy nyugdíjas legyek, jó esetben még két év, hogy végre annyi időm legyen a kertemre, amennyit szeretnék. Hogy játsszak az unokáimmal és festegethessek, hogy legyen időm olvasni, talán nyelvet tanulnék stb, stb a végtelenségig. Hiányozni fog a munkahelyem, mert szeretek ott dolgozni, de nem fogok otthon siránkozni, mint egy rokonom annak idején, hogy nem kell dolgozni menni, jaj mit csináljak. Inkább az a bajom, hogy 55 évesen nem mehettem nyugdíjba.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32506215
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T17:36:40+01:00
2017-02-23T17:36:40+01:00
na4
http://blog.hu/user/299292
Ezt magyarázni kell? Szerintem teljesen természetes.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32506165
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T17:29:57+01:00
2017-02-23T17:29:57+01:00
tulpon
http://blog.hu/user/36819
Nem kell a gyerekek igényeit kielégíteni, nem tartanak pisztolyt az ember fejéhez, felnőtt emberek. Viszont sok embert ismerek, akik körbemártírkodják a családjukat mert úgy érzik nélkülük a családjuk életképtelen. Van egy durva ötletem: tessék odamenni és megmondani a gyerekeknek, hogy ez így nem jó.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32505831
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T16:35:50+01:00
2017-02-23T16:35:50+01:00
habanera
http://blog.hu/user/196682
Amióta nyugdíjas vagyok, a határidőnaplóm már hetekre előre tele van. Soha annyi "önként vállalt" programom nem volt, mint mostanság. A gyerekeim azt hiszik, azért vagyok otthon, hogy az ő igényeiket kielégítsem,, az unokák pesztrálását megoldjam, főzzek-süssek rájuk. Az nem jut eszükbe, hogy a saját életemet szeretném élni, volna egy csomó dolog, ami engem boldogíthatna, jól esne, ha nem kellene folyton körülöttük ugrálnom. Esélyem sincs a boldog, békés öregkorra, pláne a nyugodt semmittevésre. Pedig igényem volna rá...
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32505811
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T16:30:55+01:00
2017-02-23T16:30:55+01:00
room_101
http://blog.hu/user/381644
Anyu 56 évesen ment nyugdíjba. Nem nagyon járt sehová már akkor sem, azóta még kevésbé. Igaz, otthon jól elfoglalja magát, TV, rádió, internet.<br />
Most 85 éves, él, és virul.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32505719
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T16:13:04+01:00
2017-02-23T16:13:04+01:00
Advanced Flight
http://blog.hu/user/122954
Marhaság. Az ember nyugdíjasként végre élhet a hobbijának, amire aktív éveiben alig jut idő. Eljárhat koncertekre, programokra, szakkörökbe. (Ismerek egy nyugdíjas kis klubot, agyagozással foglalkoznak, és vmi kapcsolat révén rendszeresen nyaralnak belföldön fillérekért.)<br />
Tarthat kutyát, azzal legalább mozogni is fog. De eljárhat sportolni, úszni, kirándulni, táncolni, felelevenítheti a régi kapcsolatait, új barátságokat köthet, mert már nem a kollégákkal meg az érdekbarátságokkal kell tölteni az idejét.<br />
Felsorolni is nehéz, mennyi minden adódik, ha az ember nagyjából egészségesen megéli a nyugdíjaskort. <br />
Amúgy, ha unokák is vannak a közelben, az simán kitölti a háztartás mellett az idejüket. Tapasztalatból mondom.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/22/a_nyugdij_oli_meg_az_idoseket/full_commentlist/1#c32505483
Válasz erre: A nyugdíj öli meg az időseket?
2017-02-23T15:27:16+01:00
2017-02-23T15:27:16+01:00
John Doe3
http://blog.hu/user/243162
Ez pontosan így van! Olyan ez mint a mocsár. Ha szaladsz -- haladsz. Ha megállsz, elsüllyedsz.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/16/sportolsz_vagy_menekulsz/full_commentlist/1#c32471497
Válasz erre: Sportolsz, vagy menekülsz?
2017-02-19T11:07:49+01:00
2017-02-19T11:07:49+01:00
Euscorpius Hungaricus
http://blog.hu/user/292468
Most így belegondolva, lehet, hogy a rossz házasságból menekültem az uszodába, (legalábbis az okok között talán ott volt) de aztán meg úgy maradt. Házasság ment, uszoda maradt. Az irodai munka által okozott stressz levezetésére kiváló. Meg arra is, hogy időnként ne verjek meg bizonyos embereket vagy ne ordítsam le a fejüket... :-) Aztán az ember egyszer csak elkezdi érezni a pozitív hozományokat. Egészségesebb, fittebb mentálisan és fizikálisan egyaránt. És ha valami miatt hosszabb ideig kimarad, bizony hiányzik a mozgás. Én mindenesetre örülök, hogy beépült az életembe.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/16/sportolsz_vagy_menekulsz/full_commentlist/1#c32461966
Válasz erre: Sportolsz, vagy menekülsz?
2017-02-17T21:05:38+01:00
2017-02-17T21:05:38+01:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
"Mennyi időt engedsz a sportnak - vagy bármiféle, egyedül végzett szabadidős tevékenységnek - hogy elvegyen az életedből?"<br />
<br />
Ez azért rossz kérdés, mert ha a sport az életed része, akkor nem vesz el belőle semmit.<br />
<br />
"Ez az az idő, amikor távol lehetsz az igazi életedtől?"<br />
<br />
Detto. Ha szeretsz sportolni, akkor ez az igazi életed része. <br />
<br />
De ha még menekül is valaki a sportba pl. a magánéleti problémái elől, akkor is jól teszi, ha ebbe menekül, és nem az alkoholba, drogokba, stb.<br />
<br />
Ha úgy vesszük, az olvasás vagy a kulturális szórakozás is lehet menekülés, de kikapcsolódásra, szórakozásra egyrész szükség is van, másrészt ezek hasznos kikapcsolódási formák.<br />
<br />
A gond az lehet a sportnál is, mint bárminél, ha túlzásba viszi valaki, de ez eléggé relatív dolog.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/16/sportolsz_vagy_menekulsz/full_commentlist/1#c32458240
Válasz erre: Sportolsz, vagy menekülsz?
2017-02-17T13:09:17+01:00
2017-02-17T13:09:17+01:00
A.O.Esther
http://blog.hu/user/1198001
Én nem csak a rossz magánéletem elől futottam, hanem a saját lelki nyomorom elől is. Futás közben valahogy ezek lemállnak, lemorzsolódnak az emberről. Lehet, a fizikai fáradtság teszi, vagy a háborítatlanság... esetleg a kettő együtt? <br />
De amikor igazán rosszul éreztem magam, ha esett, ha fújt, esőben, fagyban, hóesésben is elindultam, és aztán mindig egy picit könnyebb volt.<br />
Most rendben vagyok, nem is futok, hahaha. <3<br />
Na jó: az utóiratra reagálva: a valódi ürügy a hideg - most is köhögök. De tavasztól rendes leszek, és újra futni fogok.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/16/sportolsz_vagy_menekulsz/full_commentlist/1#c32457974
Válasz erre: Sportolsz, vagy menekülsz?
2017-02-17T12:27:43+01:00
2017-02-17T12:27:43+01:00
Dorinda41
http://blog.hu/user/600134
Igazad van. Elgondolkodtam. Minden nap elmentem úszni, már egy éve. Akkor ment a férjem külföldre dolgozni, a gyerekek kirepültek. Mindaddig, míg haza nem jött a férjem 3 hónapra. Most, hogy visszamegy, megint mindennap fogok menni úszni. Én az üresség elől menekülök, amit egyébként olvasással, vagy -ha nem idegesítene halálra- tévé nézéssel tudnék megtölteni. Viszont a posztod arra tökéletes volt, hogy ne legyen többé lelkiismeret furdalásom a kihagyott 3 hónap miatt:) Köszi
https://coachyourlife.blog.hu/2017/02/16/sportolsz_vagy_menekulsz/full_commentlist/1#c32456690
Válasz erre: Sportolsz, vagy menekülsz?
2017-02-17T09:42:11+01:00
2017-02-17T09:42:11+01:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
az utóirat nagyon jó. :D:D
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32245979
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-27T16:37:04+01:00
2017-01-27T16:37:04+01:00
Sir Galahad
http://blog.hu/user/54910
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32245063" class="reply_nick_162324" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32245063 );">@Körmendy.Zsolt</a>: Igen, amit leírtál, az tényleg nem több, mint spekuláció. Valójában a lelki terror, az alaptalan féltékenykedés, a házastárs idegi kikészítése, a barátaitól való elszigetelés, meg úgy egyáltalán, az ilyesféle "játszmázás" sokkal inkább nőkre jellemző, mint férfiakra. Az erőszak fizikai formája meg inkább férfiakra, nőkre kevésbé. És persze jó, hogy vannak a nőket segítő szervezetek, legyenek is, de kellenének hasonlóak a férfiaknak is, ahogyan jó lenne, ha a jog is nemtől függetlenül büntetné a pszichikai, illetve a fizikai terror elkövetőit.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32245063
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-27T14:31:54+01:00
2017-01-27T14:31:54+01:00
Einarr
http://blog.hu/user/162324
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32239581" class="reply_nick_54910" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32239581 );">@Sir Galahad</a>: Én egyáltalán nem tipikusan női eszköznem érzem... Pont az ilyen kapcsolatban élők, ill. innen kiszabaduló nők megsegítésére léteznek az olyan szervezetek, mint pl a NANE. Véleményem szerint több nő él ilyen kapcsolatban, mint férfi, hiszen ez eleve egy alá-fölérendeltségi viszony, amiben általában a férfi van "felül. Mindazonáltal az is valószínű, hogy sokkal több férfi él ilyen kapcsolatban, mint amennyien bevallják. De ez csak személyes spekuláció.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32239581
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-26T17:18:34+01:00
2017-01-26T17:18:34+01:00
Sir Galahad
http://blog.hu/user/54910
Bizarr poszt. Az elején leírt lelki terror tipikusan női eszköz, de a szerző érdekes módon végig úgy kezeli a kérdést, hogy a bántalmazás elszenvedője tipikusan nő, és csak egy zárójeles félmondatban említi meg, hogy lehet férfi is. Így hogy vegye ezt az ember komolyan?
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32232565
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-25T17:01:18+01:00
2017-01-25T17:01:18+01:00
Tudod a szomszéd Jenő...
http://blog.hu/user/932039
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32231575" class="reply_nick_162324" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32231575 );">@Körmendy.Zsolt</a>: Köszönöm a választ! Szerencsére gyerek még nincs, bár nemki már időszerű lenne (ez egy újabb zsarolási pont).
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32232525
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-25T16:55:26+01:00
2017-01-25T16:55:26+01:00
Tudod a szomszéd Jenő...
http://blog.hu/user/932039
A helyzet az, hogy én közel egy éve járok pszichológushoz ezzel a problémával. Alapvetően sokat segített, fejben helyre rakta a dolgokat. "Értelmi" szinten tudom a helyzetet kezelni, érzelmileg viszont továbbra is nagyon nehezemre esik megfelelően reagálni. Ő olyan amilyen, én ezt megváltoztatni nem tudom, úgyhogy próbálok magamon változtatni. Valójában egy megfelelő konfliktushelyzetre várok, ami majd annyira felhúz, hogy túllendülök az ő testi épsége feletti szorongáson. Nem meglepő módon, a konfliktusaink sohasem eszkalálódnak ilyen mértékig, nyilván ő is tudja, meddig mehet el, és mennyit engedhet meg magának.<br />
<br />
Tudom, hogy a változás csak rajtam múlik, csak pillanatnyilag úgy érzem, túl nagy gátat kellene megugrani.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32231575
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-25T14:23:28+01:00
2017-01-25T14:23:28+01:00
Einarr
http://blog.hu/user/162324
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32226193" class="reply_nick_932039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32226193 );">@Tudod a szomszéd Jenő...</a>: Ez nagyon nehéz. Pontosan tudom, milyen az, amikor egy ilyennel tartanak sakkban. Mocskos érzés. Bűntudatot érzel, miközben mélyebben belenézve a dologba, egyáltalán nem kéne ezt érezned. Szabadulnál, de nem mersz, mert hát nyilván nem kívánod a másik halálát, még ha meg is romlott a viszony kettőtök között. Remélem közös gyermek nincs a képben, mert az tovább nehezíti a kérdést. <br />
Az szinte biztosan veszett fejsze, hogy a nárcisztikus fél menjen pszichológushoz, mivel nekik nincsen problématudatuk. Vagy tökéletesek, vagy mártírok, de mindenképpen kijelenthető, hogy "ők nem hibásak semmiért". Így két lehetőséget látok az esetedben... Vagy megrázod magad, és - amennyiben a kapcsolat tényleg halálra van ítélve - kilépsz belőle, ahogy írod, vagy TE mész el valamilyen segítőhöz, aki ezt rendbe tudja tenni a fejedben - mert ez nagy nyomás egy olyasvalakinek, aki, ahogy írod, társfüggő és túlzott felelősségvállalással küzd.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32226193
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-25T09:57:06+01:00
2017-01-25T09:57:06+01:00
Tudod a szomszéd Jenő...
http://blog.hu/user/932039
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32225385" class="reply_nick_154869" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32225385 );">@_Epikurosz_</a>: Részben igazat adok, bár én nem igazán segítek neki, inkább benne tartom ebben a helyzetben (kb. mint a szenvedő társ aki kitölti az italt az az alkoholistának). Az én részemről ez nyilván egy rosszul értelmezett és túlzott felelősségvállalás és társfüggőség. A pszichológus mint segítség persze sokszor felmerül lehetőségként, de a háttérben egy nagyon erős ellenkezés van. Ez valahol érthető, mert a jelenlegi helyzetben minden felelősséget átháríthat rám, én pedig hagyom ezt. Ha rádöbbenne, hogy nem hibáztathat mást saját magán kívül az elég nagy traumát jelentene. <br />
A legnagyobb probléma az, hogy egyszerűen fogalmazva nem találok a helyzeten "fogást". Nem tudom, hogy mi lehetne az első lépés, ami elindítaná a változást. Amit tudok tenni, az az, hogy fogom magam és kilépek az egészből az "utánam a vízözön" szellemében, és nem nézek hátra. Ebbe viszont (ha nem is ugrik ki az ablakon) jó eséllyel lelkileg belerokkan. <br />
<br />
@Almandin, @coller: Egyébként igen, az öngyilkossággal való fenyegetőzés tipikusan a egoista reakció és a nárcisztikus személyiségzavar jellemző tünete. A kérdés, hogy mennyire kell ezt komolyan venni...
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32225385
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-25T05:11:24+01:00
2017-01-25T05:11:24+01:00
_Epikurosz_
http://blog.hu/user/154869
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32223769" class="reply_nick_932039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32223769 );">@Tudod a szomszéd Jenő...</a>: Az öngyilkossággal való fenyegetőzés mindig segítségkérés is. Rá kéne venni a hölgyet, hogy menjen pszichológushoz vagy pszichiáterhez. Utóbbit nem azért mondom, hogy legyen legyógyszerezve, hanem a szaki többlettudása miatt. Te vigyázhatsz rá fizikailag hatalmas áldozatok árán, de nem vagy szakember, hogy segíts neki, így soha nem fog ebből kikeveredni. Eddig Te segítettél neki, ez valamennyire egyensúlyban tartotta, de te is látod, hogy ez nem elég, és ráadásul ki is akaszt téged.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32224729
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-24T22:10:41+01:00
2017-01-24T22:10:41+01:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
A cikkhez: szerintem úgy lehet elérni, hogy ne fajuljanak el a dolgok, hogy nem szabad hagyni a párunknak, hogy bármiben kontrolláljon bennünket. Sok emberre észrevétlenül kerül fel a póráz. Én pl. sose hagytam, hogy egy férfi bármit megszabjon nekem öltözködés, barátok, stb. terén. Szerintem két felnőtt ember kapcsolatában egyiknek sincs joga semmit MEGTILTANI a másiknak. Én azon vagyok ledöbbenve, hogy sokan hagyják. Ha valaki megengedi a párjának, hogy az bármit megtiltson vagy előírjon neki, akkor alárendelődik, kvázi kiskorúságba hagyja magát taszítani. <br />
Egy kapcsolat elején alakulnak ki az erőviszonyok. Ha ott az ember határozottan nemet képes mondani olyan kérésekre, hogy "ne vedd fel ezt", "ne menj dolgozni", "ne találkozz ezzel a barátoddal, mert férfi és én féltékeny vagyok rá", stb., akkor a zsarnokoskodás csírájában el van fojtva. Sok ember nem rossz ember alapjában véve, de el kell neki magyarázni, merre hány méter. A legtöbb esetben ez működik is. Ha nem, akkor baj van. Én nem maradnék meg egy olyan kapcsolatban, ahol a másik alá akar vetni.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32224651
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-24T21:57:20+01:00
2017-01-24T21:57:20+01:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32224449" class="reply_nick_162324" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32224449 );">@coller</a>: Ez nem biztos! Szakemberek szerint minden, öngyilkossággal való fenyegetést komolyan kell venni. Tény, hogy sokszor csak üres fenyegetőzés, érzelmi zsarolás eszköze, de sose lehet tudni.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/4237/ongyilkossag-megakadalyozhato-lenne">www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/4237/ongyilkossag-megakadalyozhato-lenne</a>
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32224617
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-24T21:53:57+01:00
2017-01-24T21:53:57+01:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32223769" class="reply_nick_932039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32223769 );">@Tudod a szomszéd Jenő...</a>: Valószínűleg nárcisztikus személyiségzavara van a párodnak. Természetesen ezt szakemberrel kellene megtárgyalni, én nem vagyok pszichológus/pszichiáter, de érdekel a téma és nekem elsőre ez ugrott be. <br />
Rokonságomban akadt néhány nárcisztikus példány.<br />
Kis olvasnivaló:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/783/narcisztikus-szemelyisegzavar">www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/783/narcisztikus-szemelyisegzavar</a>
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32224449
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-24T21:27:07+01:00
2017-01-24T21:27:07+01:00
Einarr
http://blog.hu/user/162324
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32223769" class="reply_nick_932039" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32223769 );">@Tudod a szomszéd Jenő...</a>: Nos, az öngyilkossággal való fenyegetés és az öngyilkosság között szerencsére elég nagy szakadék van. Nem látok bele a dolgotokba, de ahol ezzel fenyegetnek, ott kis esély van rá, hogy valódi szándék is van. De ismétlem, ez így nagyon sablonos, és a helyzetet csak érintőlegesen ismerő álláspont... Egyet tudok: ha hagyod hogy ezzel zsaroljon, meg is fogja tenni.
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32224393
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-24T21:20:41+01:00
2017-01-24T21:20:41+01:00
Einarr
http://blog.hu/user/162324
<a href="http://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan?full_commentlist=1#c32223913" class="reply_nick_1039562" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32223913 );">@balladonia</a>: Köszi szépen!
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32223913
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-24T20:21:25+01:00
2017-01-24T20:21:25+01:00
balladonia
http://blog.hu/user/1039562
Takács Hajnal: A bántalmazottak igazsága - a témában a szerző eléggé "alap"!!
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/23/van_elet_a_bantalmazas_utan/full_commentlist/1#c32223769
Válasz erre: Van élet a bántalmazás után
2017-01-24T20:07:36+01:00
2017-01-24T20:07:36+01:00
Tudod a szomszéd Jenő...
http://blog.hu/user/932039
Örülök, hogy a szerző jelezte: nem csak nőket érint ez a probléma.<br />
<br />
Én férfiként lassan 7 éve vagyok benne egy katasztrófális párkapcsolatban, és nem nagyon látom annak eseélyét, hogy úgy lépjek ki belőle, hogy a másik ne törjön teljesen össze.<br />
Furcsa kettős helyzet ez: a barátnőmnek egyrészt van egy érzelmi zsaroló, követelőző, elnyomó zsarnoki énje, másrészt a családi háttere miatt egyszerre kiszolgáltatott, önbizalomhiányos és baromi sérülékeny. Egyébként teljesen ugyanaz a felállás mint a klasszikus "férj veri a feleségét" helyzetben, csak itt az agresszió fordított, és tipikusan önbüntető jellegű. Annyira, hogy gyakran jut el a helyzet öngyilkossággal való fenyegetőzésig. <br />
<br />
Kíváncsi lennék mások véleményére is: ebből a helyzetből tényleg csak akkor lehet kiszabadulni, ha az ember túllép azon, hogy a másik esetleg tényleg megöli magát és kilép a kapcsolatból?
https://coachyourlife.blog.hu/2017/01/13/mi_a_jo_az_onos_esoben/full_commentlist/1#c32147135
Válasz erre: Mi a jó az ónos esőben?
2017-01-13T15:41:32+01:00
2017-01-13T15:41:32+01:00
A.O.Esther
http://blog.hu/user/1198001
Reggel nem tudtam volna semmi jót gondolni az ónos esőben... a buszmegállóban rommá ázva, megfagyott lábbal nehéz. De így, elolvasva amit írtál, egész más. :) Már meg is írtam 5-6, jó ideje halogatott levelet, és ettől végtelenül hasznosnak érzem magam. :)))) De a viccet félretéve, ez inspiráló volt, köszönöm.